Genel Bilgiler

​​​​​​​​Şa​nlıurfa Orman Bölge Müdürlüğünün Görevleri​​​

    • Bölgesi ile ilgili işleri mevzuat hükümleri ile Genel Müdürlüğün talimatlarına göre yönetmek, plan, proje ve yıllık programları uygulamak amacı ile bağlı birimlerin faaliyetlerini düzenlemek ve kontrol etmek,​
    • İşletmeler tarafından hazırlanıp Bölge Müdürlüğüne gönderilen bütçeleri ve iş planlarını inceledikten sonra Konsolidesini yaparak Genel Müdürlüğe göndermek.,​
    • Amenajman (Orman idaresi), ağaçlandırma, silvikültür ve diğer plan, proje ve raporlar ile her türlü işlere ait keşif evrakını incelemek, yetkisi içinde olanları onaylamak ve uygulanmasını sağlamak,​​
    • Üretim, taşıma ve satış işlerini düzenlemek, takip etmek ve ettirmek,​
    • Üretim, ağaçlandırma yolları ve yangın şeritleri ile ilgili orman yolları ağının tespitini ve etüt proje yapılmasını sağlamak. Bakanlık Makamınca tespit edilecek usul ve esaslar dâhilinde üretim, ağaçlandırma ve yangın sahaları ile ilgili bu sahalara ulaşılmasını sağlayan işler ile aynı şekilde yetkisi dahilindeki yapım, bakım ve onarım işlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak,​
    • Genel Müdürlükçe verilen yetki çerçevesinde İşletme Müdürlükleri arasında Döner Sermaye Bütçe ödeneklerinde aktarmalar yapmak ve bu konuda Genel Müdürlüğe bilgi vermek, ​ 
    • Hizmetleri ile ilgili olarak mülki idare amirleri, diğer bölge müdürlükleri, ilgili kurum ve kuruluşlar ve kalkınma ajansları ile işbirliğinde bulunmak,
    • Lüzum görülen hallerde gerek bölge müdürlüğü, gerekse işletme müdürlüğü görev alanı içinde bulunan personelden münasip gördüklerini diğer bir işletmede ve işletmelerde bulunanları da bölge müdürlüğü merkezinde üç ayı geçmemek şartıyla geçici görevle çalıştırmak,
    • Her türlü inşaat ve tesisat işlerini kontrol etmek ettirmek ve her çeşit makinelerin ve motorlu taşıtların bakımlı ve randımanlı çalışmalarını temin etmek ve ettirmek,
    • Harcama yetkilisi olarak özel bütçeden bölge müdürlüğüne tahsis edilen ödeneklerin mevzuatına uygun etkin, verimli ve ekonomik kullanımını sağlamak,
    • ​​Özel bütçe harcama belgelerini harcama yetkilisi olarak onaylamak,
    • ​Bölge müdürlüğünün bütçe tekliflerinin Kalkınma Planı, Kırsal Kalkınma Planı, Bölge Planı, Genel Müdürlük Stratejik Planı ve Performans Programına uygun olarak yapılmasını sağlamak​,
    • Bölge müdürlüğünün özel bütçeye ait taşınır iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
    • Bölge müdürlüğünün birim faaliyet raporunun mevzuata uygun olarak hazırlanmasını sağlamak,​
    • Genel Müdürlüğün vereceği benzeri görevleri yapmak​.​​

Kuruluş Ve Genel Bilgiler

  • 11/08/2011 Tarih ve 2011/2223 sayılı Bakanlar Kurulu Kanun Hükmünde kararname ile Şanlıurfa Orman Bölge Müdürlüğü 11/11/2011 tarihinde Şanlıurfa ilinde kurulmuştur. 
  • Görev alanı Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak olmak üzere 7 İl ile 57 İlçeyi kapsamaktadır. 
  • Şanlıurfa Orman Bölge Müdürlüğü; 14 Şube Müdürlüğü, 4 Baş Mühendislik (2 Toprak Muhafaza Başmühendisliği, 1 Etüt Proje Başmühendisliği ve 1 ORKÖY Başmühendisi ), 5 Orman Kadastro Başmühendisliği, 7 Orman İşletme Müdürlüğü (Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak), 2 Orman Fidanlık Müdürlüğü ( Diyarbakır, Birecik ), 11 Adet Ağaçlandırma ve Toprak Muhafaza Şefliği, 4 adet Orman Fidanlık Şefliği ve 49 Orman İşletme Şefliği ile yürütmektedir.​​
  • Genel Alanı 6.750.000 Hektar olan Bölge Müdürlüğümüzün % 18 ormandır.​